ДИВЕРСИФИКАЦИЯ И АДАПТИРАНЕ НА МИКРО, МАЛКИ И СРЕДНИ ПРЕДПРИЯТИЯ КЪМ ИКОНОМИЧЕСКИЯ ПРЕХОД
1. Цел на процедурата:
Предоставяне на подкрепа за МСП включително стартиращи предприятия в областите Перник, Кюстендил и Стара Загора с цел осигуряване на адекватна и ефективна подкрепа на местната икономика в процеса на преход към климатична неутралност.
2. Кой може да кандидатства?
1/ Търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите.
2/ Отговарят на изискванията за микро (персонал от 0 до 9 души), малко (персонал от 10 до 49 души) или средно предприятие (персонал от 50 до 249 души).
3/ Съществуващи предприятия (регистрирани преди повече от 2 години от датата на кандидатстване) – да са реализирали общо за 2021, 2022 и 2023 г. нетни приходи от продажби, както следва:
- микро предприятие ≥ 100 000 лева.
- малко предприятие ≥ 250 000 лева.
- средно предприятие ≥ 800 000 лева.
4/ Новообразувано предприятие (регистрирани преди не повече от 2 години от датата на кандидатстване) – да са предвидили в своя бизнес план нетни приходи от продажби за период от три финансови години, както следва:
- микро предприятие ≥ 100 000 лева.
- малко предприятие ≥ 250 000 лева.
- средно предприятие ≥ 800 000 лева.
Териториален обхват: Дейностите по проекта трябва да се изпълняват на територията на следните общини:
1/ Област Перник – общините Брезник, Земен, Ковачевци, Перник, Радомир и Трън.
2/ Област Кюстендил – общините Бобов дол, Бобошево, Дупница, Кочериново, Кюстендил, Невестино, Рила, Сапарева баня и Трекляно.
3/ Област Стара Загора – общините Братя Даскалови, Гурково, Гълъбово, Казанлък, Мъглиж, Николаево, Опан, Павел баня, Раднево, Стара Загора и Чирпан.
4/ Общините Нова Загора, Ямбол, Симеоновград, Харманли, Тополовград, Димитровград, Хасково, Елхово, Сливен и Тунджа.
3. За какви разходи може да се кандидатства?
- Разходи за придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи (ДМА);
- Разходи за създаване/придобиване на специализиран софтуер за производствения процес, представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА);
- Разходи за строително-монтажни дейности (СМР), свързани с инвестиции за диверсификация на МСП, вкл. съпътстващи на СМР разходи (авторски надзор, строителен надзор, въвеждане в експлоатация и др.);
- Разходи за наем на работни помещения до 10% от общите допустими разходите по проекта;
- Разходи за покупка на земя, при спазване на изискванията на чл. 64 от Регламент 1060/2021 – до 10% от общите допустими разходите по проекта;
- Разходи за услуги, необходими за разработване на нови продукти/услуги – до 20% от общите допустими разходите по проекта. Разходите за услуги, могат да включват: изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на продукти (стоки и/или услуги); разработване на технологии за производство на стоки и/или предоставяне на услуги; изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на пазара на предприемачески идеи на продукти (стоки и/или услуги); защита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ.
- Разходи за обучение на служителите на кандидата, във връзка с направената инвестиция по проекта.
- Разходи за изграждане и развитие на партньорства и насърчаване трансфера на знания и умения, подкрепа на дейности за промотиране и разширяване дейността на предприятията, вкл. за участие в събития.
- Разходи за техническа помощ в подкрепа на стартиращи предприятия – правни, административни, маркетингови, за бизнес планиране, финансови, за продуктов дизайн и др.;
- други разходи, свързани с допустимите дейности по процедурата които съответстват на избрания режим на помощ.
4. Какъв е размерът на безвъзмездната финансова помощ?
Минимален размер на помощта: 50 000 лв.
Максимален размер на помощта:
- 500 000 лв. за микро и малки предприятия.
- 1 000 000 лв. за средни предприятия.
Процент на финансиране: от 70 до 100% в зависимост от избрания режим на помощ.
Общ бюджет на процедурата: 250 000 000 лева.
5. Какъв е срокът за изпълнение на проекта?
Максимален срок за изпълнение на проектното предложение: 24 месеца.
6. Кой ще получи приоритет?
ПРИОРИТЕНИ НАПРАВЛЕНИЯ:
- Тематична област „Информатика и Информационни и комуникационни технологии (ИКТ)“ (за област Стара Загора)
- Тематична област „Мехатроника и микроелектроника”; (за област Стара Загора)
- Тематична област „Индустрия за здравословен живот, биоикономика и биотехнологии“ (за области Перник и Кюстендил)
- Тематична област „Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии“ (за области Перник и Кюстендил)
- Тематична област „Чисти технологии, кръгова и нисковъглеродна икономика“ (за всички области)
ВАЖНО! За дейности, свързани със закупуване на ДМА и/или ДНА към проектното предложение се предоставя Техническа спецификация на предвидените ДМА и/или ДНА– попълнена по образец.
ВАЖНО! За дейности, свързани със строително-монтажни работи (СМР) следва да се предостави количествено-стойностна сметка на предвидените СМР.
Ние сме екип, който може да подготви, подаде и управлява проектното Ви предложение до получаване на окончателно плащане. За въпроси и безплатна консултация може да се обадите на телефон 0895600000.
Краен срок за кандидатстване: 15.05.2025 г. 18:00 ч.